طـــواف یـــار

بسم الله...

طـــواف یـــار

بسم الله...

طـــواف یـــار

"بســــم رب الــــحســـین"

این روزها غم تو مرا می‌کشد حسین !

شب های ماتم تو مرا می‌کشد حسین !

تا آن دمی که منتقم تو نیامده ست !

سرخی پرچم تو مرا می‌کشد حسین !

از لحظه‌ی ورودیه تا آخرین وداع !

هر شب ، محرّم تو مرا می‌کشد حسین !

هنگام پر کشیدن یاران یکی یکی !

اشک دمادم تو مرا می‌کشد حسین !

داغ علی اصغر و عباس و اکبرت !

غم‌های اعظم تو مرا می‌کشد حسین !

از قتلگاه تو چه بگویم؟ حکایتِ !

انگشت و خاتم تو مرا می‌کشد حسین !

بر نیزه در مقابل چشمان خواهری !

گیسوی درهم تو مرا می‌کشد حسین !

سالار سر بریده‌ی زینب سرم فدات !

هستی فاطمه! پدر و مادرم فدات !
.................................................

عجیب آرامش می گیرم با این بند از کمیل عزیز :

یا سیدی و مولای اقسم صادقا لئن ترکتنی ناطقا لاضجن الیک بین اهلها ضجیج الاملین و لاصرخن الیک صراخ المستصرخین و لابکین علیک بکاء الفاقدین و لانادینک این کنت یا ولی المؤمنین یا غایة امال العارفین یا غیاث المستغیثین یا حبیب قلوب الصادقین....

......................................................


همیشه قبل هر حرفی برایت شعر می‌خوانم
قبولم کن من آداب زیارت را نمی‌دانم


نمی‌دانم چرا این قدر با من مهربانی تو
نمی‌دانم کنارت میزبانم یا که مهمانم


نگاهم روبه‌روی تو بلاتکلیف می‌ماند
که از لبخند لبریزم، که از گریه فراوانم


به دریا می‌زنم، دریا ضریح توست غرقم کن
در این امواج پرشوری که من یک قطره از آنم


سکوت هرچه آیینه، نمازم را طمأنینه
بریز آرامشی دیرینه در سینه پریشانم


تماشا می‌شوی آیه به آیه در قنوت من
تویی شرط و شروط من اگر گاهی مسلمانم


اگر سلطان تویی دیگر ابایی نیست می‌گویم:
که من یک شاعر درباری‌ام مداح سلطانم

«سید حمیدرضا برقـــعی »
.................................................

هر چنــــد حال و روز زمین و زمان بد است

یک تکه از بهشت در آغوش " مشــــهد " است

حتی اگر به آخـــــر خــط هم رسیده ای

اینجا برای "عــــشــق " شروعی مجدد است

" نفـــــس می کشم
به امید رضای امام رئـــوفم...."
.................................................

گنجینه
خواندنی ترها

من مجنونم...تو لیلی

يكشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۰، ۱۰:۵۳ ق.ظ

آهسته آهسته قدم بر میدارم...

نمیدونم این بار قدم هام خسته س که اینقدر آهسته میام طرفتون...یا بار گناهام داره سنگینی میکنه...

نفس کشیدنم سخت شده...خیلی سخت...نمیدونم اکسیژن کمه یا گناهام راه نفسمو گرفتن...

هندزفری رو گذاشتم تو گوشم...میخوام عاشورا رو جرعه جرعه به وجودم بچشونم...

به سلام آخر که میرسم سرمو میذارم رو سنگ سردت...میخوام از نزدیک بهت سلام بدم...

اشکام میریزه...سجده ی عاشورام که تموم میشه...نفس کشیدنم راحت تر میشه...

...نفس بده که برای تو نفس نفس بزنم...

...نفس بده که برای تو نفس نفس بزنم...


تازه دارم این شعر رو درک میکنم که:

اگر مجنون دل شوریده ای داشت...دل لیلی از او شوریده تر بود...

اگه من میام اینجا معنیش این نیست که دلتنگ تون شده باشم...نه...

یعنی شما دلتون واسم تنگ شده و دعوتم کردین...

خدا کنه همیشه دلتون واسم تنگ بشه و دعوتم کنین...و گرنه...یه لحظه اگه رهام کنین...

اونوقت فاصله ی من و شما میشه اسفل السافلین تا اعلی علیین...و اونوقته که...

اعوذبالله من شر نفسی و من شر الشیطان اللعین الرجیم...

حرف های ما هنوز نا تمام... تا تو نگاه میکنی وقت رفتن است...

*******

مضطر نوشت:**سعادتی است زیارت ارباب...اما زیارت عاشورا چیز دیگری است...

**دوستت دارم میدانی...دوستم داری میدانم...تنهایم نگذاشتی میدانم...تنهایت نمیگذارم میدانی...

**بودنت هست فقط با طعم دیگر...با توام عزیز خواهر...

**شهدا العــــــــــفو...

 

  • ۹۰/۰۷/۱۰
  • مسافر

نظرات  (۱۱)

اینجا حمار و قناری یکرنگ است.............هویزه را نمیدانم

اینجا شهید خیلی بی رنگ است............دو کوهه را نمیدانم

اینجا چشمها همه کور رنگ است...........هفت تپه را نمیدانم

اینجا بر سر پست و مقام جنگ است.......بازی دراز را نمیدانم

اینجا حجاب اَنگ است..............حاج عمران را نمیدانم

اینجا زندگی پر دنگ و فنگ است.............سومار را نمیدانم

اینجا ارباب رجوع مست و ملنگ است........بانه را نمیدانم

اینجا آمریکا و عشق آن خیلی قشنگ است........مهران را نمیدانم

اینجا گریه بر خون شهید بسیار لنگ است...........گیلان غرب را نمیدانم

اینجا دلها ناهماهنگ است......................سر دشت را نمیدانم

اینجا تو گوش همه مملوّ آهنگ است...........قلاویزان را نمیدانم

اینجا مغز یاران خدا هنگ است..............جزیره مینو را نمیدانم

اینجا تیپ غرب نماد فرهنگ است.........سد کرخه را نمیدانم

اینجا همه چیز نوعی خَدَنگ است.........دشت عباس را نمیدانم

اینجا تا خدا هزار فرسنگ است..............خرمشهر را نمیدانم

اینجا دل من بسیار تنگ است...........میدانی؟!!.. نمیدانم
پاسخ:
دل تنگم...خیلی زیاد...می دونی
اینجا دلها هم سنگ است........شلمچه را نمی دانم

اینجا خدا کمرنگ است............چزابه را نمیدانم

اینجا خانه شهید نوعی کلنگ است........پاسگاه زید را نمیدانم

اینجا عشق همه سفر فرنگ است.........طلائیه را نمیدانم

اینجا روز وشب ؛ بی آب و رنگ است....... جُفِیر را نمیدانم
سلام برشما
با خاطره ای از زیارت های
مولای رئوف همراه با رزمندگان
و شهیدان
به روزم
تشریف فرمایی شما باعث خرسندی خواهد شد
ضمنا تماس بگیرید و سلام برسونید05112003334
یاحق
پاسخ:
چشم الان خدمت می رسم...
سلام دوست عزیز دوباره با مطالب جدید آپ شدم منتظر حضور گرمت در وبلاگم هستم وخوشحال میشم با نظر وپیشنهادات خودت منو یاری کنی تا مطالب بهتری براتون بزارم
منتظرم . یاعلی
سلام دوستان من آپ شدم لطف کرده سری به ما هم بزنید درضمن منو با نام به یاد سردار غریب لینک کنید وبعد بگید شما را با چه نامی لینک کنم خوشحال میشم سری به ما بزنید یاعلی
آدرس ما : http://sardaregharib.blogfa.com
سلام
از سیره های جاری در جبهه ها خوندن زیارت عاشورا تحت هر شرایطی بود.
زیارت عاشورا در لحظه های جنگ جاری و ساری بود
...
اکثر بچه ها مفاتیح کاملی که خیلی کوچک بود را داشتند و برای لحظه های خود برنامه ی دعا داشتند...
توفیقی داشته اید ...
زیارت عاشورا در سرزمین عاشوراییان
یاحق
پاسخ:
یا علی
سلام زیبا بود
  • جامانده از شهدا
  • به روزم خوشحال میشم بیای دوست من
  • جامانده از شهدا
  • سلام دوست من خوش اومدی

    این نظر لطف شماست

    آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآمین
    سلام
    قشنگ نوشتین و به نکته ظریفی اشاره کردین ان شاءالله شهدا مارو یادشون نره که اون وقت ماییم که در فراموشی این شقایقهای آتش گرفته غرق خواهیم شد و زندگی بی شهدا اصلا" ارزشی ندارد.
    موفق باشی رزمنده
    پاسخ:
    یا علی
  • جامانده از شهدا
  • از خدا میخواهم آنچه را که شایسته توست به تو هدیه بدهد، نه آنچه را که آرزو داری، زیرا گاهی آرزوهای تو کوچک است و شایستگی تو بسیار!
    پاسخ:
    یا علی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی


    ساخت فلش مديا پلير