طـــواف یـــار

بسم الله...

طـــواف یـــار

بسم الله...

طـــواف یـــار

"بســــم رب الــــحســـین"

این روزها غم تو مرا می‌کشد حسین !

شب های ماتم تو مرا می‌کشد حسین !

تا آن دمی که منتقم تو نیامده ست !

سرخی پرچم تو مرا می‌کشد حسین !

از لحظه‌ی ورودیه تا آخرین وداع !

هر شب ، محرّم تو مرا می‌کشد حسین !

هنگام پر کشیدن یاران یکی یکی !

اشک دمادم تو مرا می‌کشد حسین !

داغ علی اصغر و عباس و اکبرت !

غم‌های اعظم تو مرا می‌کشد حسین !

از قتلگاه تو چه بگویم؟ حکایتِ !

انگشت و خاتم تو مرا می‌کشد حسین !

بر نیزه در مقابل چشمان خواهری !

گیسوی درهم تو مرا می‌کشد حسین !

سالار سر بریده‌ی زینب سرم فدات !

هستی فاطمه! پدر و مادرم فدات !
.................................................

عجیب آرامش می گیرم با این بند از کمیل عزیز :

یا سیدی و مولای اقسم صادقا لئن ترکتنی ناطقا لاضجن الیک بین اهلها ضجیج الاملین و لاصرخن الیک صراخ المستصرخین و لابکین علیک بکاء الفاقدین و لانادینک این کنت یا ولی المؤمنین یا غایة امال العارفین یا غیاث المستغیثین یا حبیب قلوب الصادقین....

......................................................


همیشه قبل هر حرفی برایت شعر می‌خوانم
قبولم کن من آداب زیارت را نمی‌دانم


نمی‌دانم چرا این قدر با من مهربانی تو
نمی‌دانم کنارت میزبانم یا که مهمانم


نگاهم روبه‌روی تو بلاتکلیف می‌ماند
که از لبخند لبریزم، که از گریه فراوانم


به دریا می‌زنم، دریا ضریح توست غرقم کن
در این امواج پرشوری که من یک قطره از آنم


سکوت هرچه آیینه، نمازم را طمأنینه
بریز آرامشی دیرینه در سینه پریشانم


تماشا می‌شوی آیه به آیه در قنوت من
تویی شرط و شروط من اگر گاهی مسلمانم


اگر سلطان تویی دیگر ابایی نیست می‌گویم:
که من یک شاعر درباری‌ام مداح سلطانم

«سید حمیدرضا برقـــعی »
.................................................

هر چنــــد حال و روز زمین و زمان بد است

یک تکه از بهشت در آغوش " مشــــهد " است

حتی اگر به آخـــــر خــط هم رسیده ای

اینجا برای "عــــشــق " شروعی مجدد است

" نفـــــس می کشم
به امید رضای امام رئـــوفم...."
.................................................

گنجینه
خواندنی ترها

طواف نی

پنجشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۱، ۰۲:۱۵ ب.ظ

 

"بسم رب الحسین

 

سقای تشنه را به آب دجله چه حاجت است

چون اشک برادر است به مشک چه حاجت است

 

جانا به تیر سه شعبه ای که به دست حرمله است

کاخر دمی بپرس که گلوی شش ماهه را چه حاجت است

 

ای نیزه ی بی حیا این تن من است

دیگر به جولان بر سر سردار بی سر چه حاجت است

 

اشک خوردیم و دگر زبان سوال نیست

در محضر حسین تمنا چه حاجت است

 

گر مقتل تو صفا و مروه ی دلم شده ست

چون روح تو در من است دگر به دویدن چه حاجت است

 

این روح زینب است که از فراق تو فارق شده است

دیگر به نیزه و سنان و خیزران چه حاجت است

 

"طفلی نمانده دگر در این گهواره ی صغیر

خود گو مادر بی طفل را گهواره چه حاجت است"

 

آن حنجری که رسول خدا بر ان بوسه می زدست

اکنون بگو که به بوسه ی خنجر چه حاجت است

 

یک کعب نی رسید و سرت را بغل گرفت

بی شک به طواف سم اسبان چه حاجت است

 

ارباب تویی و ما جیره خوار لطف تو

جانا بدان که وصل به تو عین حاجت است

 

ف.ک (مسافر)

27 رمضان 1433

 

 

 

  • ۹۱/۰۷/۱۳
  • مسافر

نظرات  (۷)

  • سلام علی قلب زینب الصبور
  • من و جدا شدن از در کویت , حسین خدا نکند


    شهادت امام جواد (ع) تسلیت.
    پاسخ:
    بر شما هم تسلیت...التماس دعا
  • مجنون حسینم مدیون اباالفضل
  • صلی الله علیک یا غریب بن غریب یا جواد الائمه(ع) ادرکنی

    تسلیت.
    پاسخ:
    التماس دعا
  • جامانده از شهدا
  • سلام دوستان عزیز حالون خوبه؟
    شرمنده بابت اینکه نبودم
    با مطلب"تو خودت از حالم باخبری..." که دلنوشته ی خودمه بروزم خوشحال میشم تشریف بیرید وکمکم کنید
    التماس دعا
  • مجنون حسینم مدیون اباالفضل
  • سلام باطرح یک سوال منتظر حضور گرمتون هستم.
    سلام کربلایی
    قلمتون سبز...
    .
    .
    .
    دل را برای آمدنت فرش میکنم
    بشتاب
    امیر دل بی قرار من
    ...
    التماس دعا
    پاسخ:
    محتاجم به دعا...
    مدیر محترم وبلاگ ، با عضویت در گروه ما می تونید جدیدترین عکس ها و جدیدترین مطالب رو در ایمیل خودتون دریافت کنید و جزء اولین ها باشید که در وبلاگ خودتون منتشر می کنید. برای آموزش عضویت و اقدام برای عضویت به آدرس گروه ما مراجعه کنید.
    سلام.
    وبلاگی را با عنوان باشگاه منتظران ثبت کردم.
    یه سر بزنید .. اگه دوست داشتید عضو باشگاه منتظران شوید.
    این باشگاه فقط قول و قراره..همین!

    انشالله که به اولین قولمون لبیک بگید.
    منتظرتون هستم.
    در پناه خدا
    پاسخ:
    سلام....
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی


    ساخت فلش مديا پلير